Polilimnio watervallen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Polilimnio watervallen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Polilimnio watervallen

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

25 Mei 2012 | Griekenland, Athene

Maandag 21 mei 2012
Polilimnio watervallen
Vandaag rijden we via Pylos richting Kalamata, en prima te rijden route. Halverwege Pýlos en Kalamata vind je de Polilimnio watervallen. Een prachtig stukje natuur met drie kleine meertjes met kristalhelder water. Het is een lust voor alle zintuigen. Er loopt een mooi pad doorheen van ongeveer 3 km met af en toe een steile klim.
Het is mooier dan we verwacht hadden. En typisch Grieks; totaal niet toeristisch uitgebuit. Alleen een kleine gratis parkeerplaats, geen tavernes, geen entree, dus zelf water nemen ;-)
Je kan er zelfs zwemmen (op eigen risico), maar daar wagen we ons maar niet aan. We zijn wel blij met onze wandelstokken, wat af en toe toch wel glad.
We rijden terug via Koroni, waar we van een heerlijke welverdiende lunch genieten; kip in lemon sauce, heerlijk!