Methoni-Pylos - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Methoni-Pylos - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Methoni-Pylos

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

25 Mei 2012 | Griekenland, Methóni

zondag 20 mei 2012
Methoni-Pylos
Vandaag drinken we onze frappe in Methoni, een dorpje 10 km verder. Best een gezellig plein met al die terrasjes. Waarschijnlijk zomers ook weer drukker, maar nu gewoon leuk.
Met de mooie brede baai (vooral als je aan komt rijden van bovenaf prachtig), de omringende zacht glooiende heuvels en de citadel op de achtergrond is dit ongetwijfeld een van de meest karakteristieke plekjes van deze vinger (uier). Het stadje/dorpje strekt zich uit rond de 2 hoofdstraten die een V vormen.
We rijden door om te lunchen in Pylos 10 km verderop. We rijden door een streek met een heel zacht reliëf. Weiden en olijfgaarden vormen het landschap, dat niet te rotsig is. Pylos sluimert diep verborgen in een van de mooiste baaien van Griekenland. Mooi plein met arcaden en reusachtige platanen die je genoeg schaduw geven.
De witte huizen en hun trappen geven de stad een Cycladisch uitzicht.
Na de heerlijke lunch rijden we de baai rond en worden verrast door de mooie uitzichten.