Kardamili-Kalamata-Koroni - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Kardamili-Kalamata-Koroni - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Kardamili-Kalamata-Koroni

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

20 Mei 2012 | Griekenland, Kalamata

vrijdag 18 mei 2012
Kardamili-Kalamata-Koroni
In de boeken staat de weg van Areopoli naar Kardamilli (45 km) beschreven als een van de allermooiste kustwegen van de hele Peloponnesus. Dus na ons ontbijt op terras pakken we in en verheugen we ons op deze mooie route.
We passeren de baai van Neo Itylo en rijden vervolgens langs schitterende dorpjes in de typische bouwstijl van Mani. De boekjes hebben niet te veel gezegd, we stoppen vaak om te genieten van de omgeving en de mooie uitzichten.
In Ajos Nikolaos stoppen we voor een frappe. Een heel charmant haventje, echt nog Grieks. Langs de route staan veel mooie huizen van naar wij vermoeden buitenlanders. In Stoupa blijkt zelfs een hele Engelse kolonie te zitten. We begrijpen het wel, het is hier echt schitterend!
Dan komen we in Kardamyli en daarna Kalamata. We zijn al ooit eerder in Kalamata geweest, dus we stoppen er niet. De wat grotere steden trekken ons toch niet zo.
Kalamata zit in de oksel van vinger 3-4 (of sommige noemen het de uiers).
Zo rijden we dus rustig de laatste vinger van de Peloponnesos in, richting Finikounda. We lunchen lekker in Koroni en zoeken via booking.com ons volgend hotel op in Finikounda.
Rond 16.30 zijn we dan in Finikounda en checken we in bij hotel Estia. Een nieuw hotel gerund door een Canadees stel. We kunnen een mooie prijs afspreken voor 8 nachten. Deze omgeving willen we beter verkennen!
We maken voor morgen 14.00 uur een afspraak met Dimitri, onze Griekse makelaar, het voelt goed!

• 20 Mei 2012 - 08:28

Geert:

Gewoon prachtig en ik lees alweer met veel aandacht jullie verhaal. Wij verblijven voor een nacht in Vounaria -(Koroni) hotel Colonides Beach. Ik kijk alvast uit naar jullie volgende bevindingen omtrent Koroni en Methoni.
    Nog een zeer prettige en toffe dag gewenst en veel Grieks genot.
    Geert