Dag 2-3: Villa Finiki en Kalamata - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 2-3: Villa Finiki en Kalamata - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 2-3: Villa Finiki en Kalamata

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

26 April 2013 | Griekenland, Finikounta

Donderdag 25-04: Na een ontbijt op ons zonnig terras naar Finiki gereden. Daar staat de “villa” die we graag zouden willen kopen. Vorig jaar hebben we dit huis bekeken en we waren erg benieuwd of we nog steeds zo enthousiast zouden zijn. En … ja dus … nog enthousiaster!!! We hebben het hele huis extra goed bekeken en opgemeten en besloten dat we er echt voor willen gaan, dus op naar Pylos om het goede nieuws aan Dimitris (Griekse makelaar) te vertellen. Na een biertje in Methoni zijn we heerlijk gaan eten in Finikounda. Het was zo romantisch om de maan te zien schitteren in de zee! Jos heeft bifteki op en ik lamsvlees in lemon sauce, smullen!
Vrijdag 26-04: Ja het wordt saai, maar na weer een ontbijt in de zon zijn we naar Kalamata vertrokken. Het is maar 50 km, maar je rijdt er toch ruim een uur op. Dankzij onze tomtom hadden we het belastingkantoor zo gevonden. Hier moesten we ons belasting nummer aanvragen. Wat een lol als alles er in het Grieks staat, bijna niemand Engels spreekt en je moet wat dingen officieel regelen. Maar gelukkig hadden we Dimitris achter de hand. Na wat onhandig gebabbel en wat hulpvaardige andere klanten wisten we het juiste kantoortje te vinden. Het werkte erg op onze lachspieren, maar uiteindelijk is het gewoon allemaal gelukt. We moesten voor een kopie van onze paspoorten naar buiten naar een kopieshop naast het belastingkantoor. Voor 1 € per kopie zat die man er lekker te verdienen volgens ons. Maar goed, na wat heen en weer gebel met Dimitris, wat faxjes heen en weer, liepen we toch trots naar buiten met een papier met belastingnummer erop!
Daarna zijn we wat meubelzaken e.d. ingelopen, maar moesten we weer snel naar Finiki ivm een afspraak met de aannemer om 16.30 bij “ons” huis. Deze heeft het huis nog eens goed bekeken, al onze wensen genoteerd en volgens hem kan hij met het afgesproken bedrag ervoor zorgen dat het huis voor september helemaal klaar is. Het zal ons benieuwen!
Na Dimitris nog wat extra opdrachten gegeven te hebben hadden we toch wel weer een biertje verdiend op het plein van Methoni.
We hadden ook wel wat om te toasten; Anne is zowaar geslaagd voor haar HBO opleiding Social studies, en wij gaan lekker met de aankoop van ons droomhuis … PROOST-YAMAS!

• 26 April 2013 - 20:20

Mariëtte Hamelink:

Hoi Jos en Conny.
    Heb net jullie reisverslag gevonden, gelezen en voorgelezen aan Rob. Wist helemaal neit dat jullie droom al zo dichtbij was ! Geweldig!! Heel veel succes met alles, we volgen het op de voet.
    Groetjes
    Rob en Mariëtte

• 27 April 2013 - 07:46

Ine:

Hallo Conny en Jos

Vanuit Lucca (Toscana) gefeliciteerd met jullie nieuwe woning in Griekenland.
    Nog een fijne vakantie samen

• 28 April 2013 - 10:11

Ryanne:

Gefeliciteerd Strikken. Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst, hoop gauw een foto te zien. Je ziet maar weer: dromen kunnen uitkomen. En Gefeliciteerd met Anne en dat juist nu je op vakantie bent. Zeg doen jullie daar wel "zichtig"? Graag heelhuids terug.XX Ryanne, je ouwe tantetje.

• 29 April 2013 - 08:51

Villa Finiki Messinia:

De felicitaties zijn nog wat vroeg hoor, we zijn goed bezig maar er is nog geen koopovereenkomst ondertekend! We houden jullie op de hoogte!