Dag 4-6: genieten en oriënteren in en om Finiki - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 4-6: genieten en oriënteren in en om Finiki - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 4-6: genieten en oriënteren in en om Finiki

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

30 April 2013 | Griekenland, Finikounta

Zaterdag 27-04: Vandaag maar eens een rustdag, niet dat de rest zo heavy was, maar toch …
’s Middags besloten we om eens te gaan informeren bij de golfbaan bij Pylos. Veel van onze vrienden en kennissen zijn golfgek, dus ons er een beetje informeren zou niet gek zijn. Costa Navarino blijkt nu Golf courses te hebben ; eentje vlakbij Pylos; The Bay Course en eentje 7 km verderop The Dunes Course. Een vriendelijk jongeman, Vasilis, ontvangt ons vriendelijk op the Bay Course en ziet al gelijk dat wij geen golfers zijn. Maar asls we vertellen dat we hier misschien een huis gaan kopen en veel golf vrienden hebben besluit hij om ons rond te leiden. Dus hoppa, Jos en ik achter hem aan in zo’n golfkarretje. Ik vond het een groot Efteling gehalte ;-) Maar wat een prachtig gebied, en groot! Eigenlijk lijkt het golfen ons best leuk, maar waarom dat karretje? Het wandelen over zo’n geweldig gebeid lijkt ons nou net het leukste van alles! Maar ja, wij zijn dan ook geen golfers! We kregen nog wat informatie mee voor onze vrienden en wij waren weer een ervaring rijker! www.costanavarinogolf.com
Verder lekker genoten van de omgeving, zon, zee, strand en terrasjes!

Zondag 28-04: Vandaag samen met een Nederlandse makelaar in de omgeving nog wat andere panden en bouwgronden bekeken. Het leek af en toe wel een jeepsafari! Toch staat er wel wat te koop, maar vaak boven ons budget. Ja, en welk huis/bouwgrond is ideaal? Het ene ligt zowat in de rimboe, te ver weg van een dorpje, geen normale weg ernaar toe, alleen nog maar ruwbouw en hoeveel gaat het dan kosten om af te maken, … en ga zo maar door …
We denken toch dat “ons” huis in Finiki voor ons ideaal is; te betalen, dicht bij een dorpje, goed te bereiken, 2,5 km van een mooi strand, zeezicht, gastenverblijf, redelijke grote tuin, ….
’s Avonds in Finikounda heerlijk gegeten in Taverne Dionyssos.

Maandag 29-04:
Na een heerlijk ontbijtje op ons zonnig terras naar Pylos gereden om een Griekse bakrekening te openen. Nou, dat denk je dan even vlot te doen … hoe konden we het denken, “hello this is Greece” ;-). Er waren 3 balies, en 3 dames aan ieder een tafel vol met mappen en papieren. We moesten ons melden bij Elena aan een tafeltje. Ze keek niet blij, ze zuchtte een paar keer, vroeg of haar collega geen tijd had … ja, en toen zat er niets anders op dan om ons te helpen.
Met onze paspoorten en ons Grieks fiscaal nummer (soort BSN) ging ze aan de slag. Veel vragen, veel typen, veel printen, veel handtekeningen zetten … Het verbaasde ons hoeveel ze moest invullen, zo blijkt de voornaam van je vader en moeder erg belangrijk te zijn. Maar wat hebben ze nou aan Jacoba & Celia zonder achternaam?! Nee, ze hoefde echt geen achternamen van onze moeders … oke dan! Intussen was het erg druk in de bank, in totaal waren er zeker steeds 20-25 klanten aanwezig in deze kleine bank. De meesten kwamen contant geld storten zagen we … en niet eens zo’n kleine bedragen! Maar goed, uiteindelijk liepen we naar buiten met een soort van spaarboekje, bewijs van onze Griekse bankrekening. Mochten jullie willen storten, wij geven jullie graag ons nummer! Weer een stapje dichter bij onze droom ;-)
Op het plein van Pylos was het intussen gezellig druk, onder de schaduw van de grote platanen was het goed vertoeven, relaxed!
De rest van de dag hebben we genoten van het heerlijke weer; een lunch in Methoni aan het strand en een strandwandeling in Finikounda.
In Methoni zagen we nog een dame die in de zee liep met van die loopstokken; een soort van combi tussen nordic walking en aqua joggen?
Na nog wat luieren en een biertje op het strand, hebben we ’s avonds een lekker visje gegeten bij taverne Elena.

• 02 Mei 2013 - 19:33

Ryanne:

Wat beleven jullie veel zeg, zomaar een bankrekening openen en maar weer een borrel en weer lekker eten, toemaar! Ben benieuwd naar het "droom"huis. Genieten jullie maar lekker, het is jullie van harte gegund. Groetjes Ryanne.