Dag 9-10; Kyparissia en Finikounda - Reisverslag uit Kyparissía, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 9-10; Kyparissia en Finikounda - Reisverslag uit Kyparissía, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 9-10; Kyparissia en Finikounda

Door: Jos en Conny Strik

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

04 Oktober 2013 | Griekenland, Kyparissía

Dinsdag 01-10-2013: Na de route door de bergdorpjes konden we in de namiddag een frisse duik nemen in het zwembad van ons hotel in Kyparissia. Het lag vlak bij zee en vlak bij de leuke eettentjes, waar we ’s avonds een lekkere stoofschotel hebben gegeten. We zaten op terras, maar het waaide erg hard, een soort warme föhn. ’s Nachts heeft het dan ook geonweerd, maar na ons ontbijt klaarde de lucht al weer op.
Voor onze frappe zijn we naar de oude watermolen gereden. De molenaar liet ons vol trots zien hoe de watermolen met een liggend rad werkte. Daarna zijn we naar het castro gereden. Nu lijkt het net of wij zo gek zijn op oude castro’s, maar het gaat ons vooral om de geweldige uitzichten. En dat was nu ook weer zo.
We zijn dan weer verder zuidwaarts getrokken, onze lunch hebben we gebruikt in Marathopoli met een mooi uitzicht op het eilandje Proti.
Rond 16.00 kwamen we in het ons vertrouwd Pylos aan voor een frisse frappe.
Daarna eindelijk naar Finikounda, hotel Estia, waar we enthousiast werden ontvangen. De aanblik van het dorpje voelde als “thuiskomen”.

Woensdag 02-10-2013: Op woensdag een relaxte rustdag, gezwommen in de warme zee, genieten van Finikounda en de mensen om ons heen. Tijdens de koffie met onze Griekse makelaar Dimitri kregen we positieve berichten te horen ivm de bankzaken voor de aankoop van ons huis. Zou het dan toch eindelijk kunnen gebeuren?!
Komende dagen gaan we genieten van de ons al bekende omgeving.