Finikounta - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Finikounta - Reisverslag uit Finikounta, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Finikounta

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

25 Mei 2012 | Griekenland, Finikounta

zaterdag 19 mei 2012
Finikounta
We ontbijten uitgebreid op ons terras met een geweldig mooi uitzicht op de baai van Finikounda (of Finikounta of Finikountas ... zoals zoveel woorden in Griekenland zie je het op verschillende manieren geschreven). Het is een klein dorpje in een baai met warm water en een mooi strand.
Het dorpje is de laatste jaren wel wat voller gebouwd met hotelletje en kamerverhuur, maar alles op een discrete manier. Volgens de regels mag er niet hoger gebouwd worden dan 2 verdiepingen, dus echt dat massatoerisme is hier niet mogelijk.
Aan het strand loopt een weg waar de tavernes en kleine winkeltjes aan liggen, gezellig, niet overdreven. Nu in het voorjaar is het echt een super plaats, maar kan me zo voorstellen dat het in juli en augustus erg vol kan zijn.
Om 14.00 komt Dimitri ons ophalen om naar wat huizen te kijken in deze omgeving.
In oktober zijn we hier ook geweest om naar huizen te kijken, maar nu konden toen ergens niet binnen en er is nu een nieuw huis bijgekomen.
De ligging en het huis is super, helemaal iets voor ons. Maar er zijn nog wat problemen met de constructie van het huis die besproken moeten worden.
We eten in 1 van de gezellige tavernes aan het strand een heerlijk visje en dromen van een huis in deze omgeving. Hier willen we wel ooit gaan wonen!