Mystras - Reisverslag uit Mystras, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Mystras - Reisverslag uit Mystras, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Mystras

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

17 Mei 2012 | Griekenland, Mystras

woensdag 16 mei 2012
Mystras-Sparta
Vandaag vertrekken we vroeg naar Mystras. Na een uurtje rijden komen we bij deze archeologische vindplaats uit het Byzantijnse rijk aan. Een wonderlijke spookstad in een schitterend landschap.
We betalen 5 € entree en starten met een klim naar de Frankische burcht, een leuk klimpartijtje van een kwartier met een panoramisch uitzicht over de Spartaanse vlakte.
Vooral de kerken zijn nog verrassend intact, met mooie fresco's. Van de herenhuizen zijn alleen maar ruines over. Al bij al lopen we er toch 3 uur heel wat trappen op en af.
We drinken wat in Mystras, eten een salade in Gythio en ploffen neer op het winderige strand van Movrovouni. We genieten van de rust en morgen trekken we weer verder om de 3de vinger verder te verkennen.

• 17 Mei 2012 - 11:08

Ariane:

Wat een mooie vakantie hebben jullie weer uitgezocht. Prachtige foto;s krijg er helemaal zin in vakantie zo. Geniet er saampjes nog maar lkkr van xx