Neapoli-Gythio - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Neapoli-Gythio - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Neapoli-Gythio

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

17 Mei 2012 | Griekenland, Gythio

dinsdag 15 mei 2012
Neapoli-Gythio
We worden verwend met een heerlijk ontbijt aan het zwembad, wat een luxe voor zo weinig geld! Zelden iemand zo blij gezien met 3 € fooi ;-)
Het waait ontzettend, dus niet echt een dag om aan het zwembad te liggen, dus we trekken verder.
We rijden naar Neapoli, de stad wordt voornamelijk bezocht om de oversteek te maken naar Kythira en Elefonisos. Kythira is niet echt een optie met windkracht 5, dus dat idee laten we varen, maar Elafonisos lijkt ons wel leuk om koffie te drinken.
Die boot vertrekt vanaf Pounta,een prachtig mooi turquoise zee, maar zoveel wind. We besluiten om toch die overtocht maar niet te maken en weer noordwaarts te rijden. Het lijkt ons mooi om onder Skala te overnachten, we hebben iets gezien op booking.com.
We rijden zonder veel auto's tegen te komen naar Asopos, leuke route. Dan nemen we de gele weg, Glyfada, Elia, Kokkinia, Elos tot Skala. Onverwachts een fantastisch mooie route die niet te beschrijven is.
Onder de okerkleurige kliffen bevinden zich tal van baaien. Tamelijk onbekende buurt, gedurende vele kilometers komen we geen enkel dorp of hotel tegen.
Je moet je voorstellen dat je over een weg rijdt waarbij aan beide kanten olijfbomen en giga veel volle sinaasappelbomen staan, met de zee links van je en de Taïjetosberg (hoogste punt van de Peloponnesos 2470 m) met de eeuwige sneeuw voor je. We rijden met open ramen om de heerlijke geur in ons op te nemen. De schoonheid van deze route is zo adembenemend dat we er dichterlijk van worden, we genieten.
Skala is niet echt bijzonder en het hotel dat we gezien hebben aan het strand kunnen we niet vinden. Skala zit net in de oksel van de 2de en de 3de vinger van de Peloponnesos. We rijden daarom door tot Gythio (4de vinger dus al) en iets verder aan het strand van Mavrovouni (Lakonikos golf) vinden we een prima kamer voor maar 30 euro bij Demesthias studio's.
We gaan lekker op het strand liggen onder het genot van een boek en een biertje. 's Avonds eten we er een heerlijk visje. We bedenken tijdens de gekregen ouzo dat we nog een nachtje blijven. We zijn vanaf hier in 1 uur in Mystras en daar willen we nog wel graag heen. Morgen op tijd op!

• 17 Mei 2012 - 12:28

Via Ellen Sana:

Klinkt allemaal goed Conny! Geniet ze!

• 20 Mei 2012 - 06:03

Geert:

Beste Jos en Conny,
    Deze tocht door de Peloponnesos moet wel heel tof zijn. Het zijn stuk voor stuk leuke reisverhalen. Ik vind het zeer boeiend temeer dat wij op 10 juni ook aan onze tocht door de Peloponnesos vertrekken en eveneens de 3 "schiereilanden' zullen verkennen. Onze logeerplaatsen zijn Koroni, Limeni en Monemvasia. Geniet nog maar van al het mooie dat de Peloponnesos te bieden heeft.
    Groeten, Geert, België