Dag 16-17: Koroni - Methoni Castle - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 16-17: Koroni - Methoni Castle - Reisverslag uit Methóni, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 16-17: Koroni - Methoni Castle

Door: Conny Strik

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

10 Mei 2013 | Griekenland, Methóni

Donderdag 09-05: Om half 11 hadden we een afspraak met de makelaar; Georgos van Elxis bij Dimitris. Hij heeft ons even bijgepraat en wij hebben al onze vragen kunnen stellen. Het gaat er nu toch echt op lijken dat het gaat lukken; bijna alle papieren zijn nu in orde. Het wachten is nu nog op de laatste zaken die de verkoper moet regelen. We hopen volgende week een handtekening te zetten …
’s Middags hadden we voor het eerst een regenbui, bah wat ongezellig … maar voor al het groen hier noodzakelijk, goed voor de olijfbomen hoorden we de Grieken zeggen.
Gelukkig konden we in de namiddag in Koroni in de zon genieten van onze Mythos, ouzo en mezes! Koroni is echt een leuk gezellig stadje met wat winkeltjes en een gezellige boulevard.
Op de terugweg zijn we bij Taverne Nikos in Vasilitis lekker gaan eten. Dat hadden we Nikos nog beloofd, nadat we daar met Joop en Thomas geweest waren, gezellig en lekker!

Vrijdag 10-05: Een niet te warme ochtend, dus ideaal om weer eens wat te gaan bezichtigen, deze keer was Methoni Castle aan de beurt.
Methoni ligt aan de zuidelijkste punt van de westkust van de Peleponnesos. Er is een mooi zandstrand met een ondiepe zee, dus heel geschikt voor gezinnen met kinderen. Methoni is een middeleeuws stadje met een rijke geschiedenis. Omringd door zee vanaf 3 kanten diende het kasteel als militaire basis voor pelgrims op de route van Kreta naar het heilige land. Binnen de muren van het kasteel vind je een gevangenis, Turks bad, overblijfselen van huizen, kathedraal en ondergrondse gangen. De entree is gratis en het kasteel is erg fotogeniek.
’s Middags kregen we helaas weer een bui op ons dak, maar dat gaf ons de gelegenheid om weer wat dingen voor het huis te regelen. We moesten nog even langs Kostas voor een offerte van de luiken.
’s Avonds heerlijk echt Grieks gegeten bij Taverne To Kyma in Finikounda, wat een heerlijk land is het toch!!!

• 11 Mei 2013 - 19:15

Ryanne:

Hoi Con en Jos. Wat een geweldige foto's, snap erg goed dat jullie weg zijn van dit land. Ben benieuwd of jullie het huis echt gaan kopen. Maak dan eens flink wat foto's van binnen en buiten. Bedankt voor de kaart, vandaag, zaterd. ontvangen. Geniet nog lekker en ik volg je. Erg leuk idee. xx Ryanne.