Inpakken en … morgen wegwezen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Inpakken en … morgen wegwezen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Inpakken en … morgen wegwezen

Door: Conny Strik

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

22 September 2013 | Nederland, Eindhoven

Morgen vertrekken we weer voor 19 dagen naar Griekenland, Peloponnesos. Al weken ligt hier de kaart van de Peloponnesos op tafel en struinen we het internet af naar nieuwe tips.
We vertrekken vanaf Zaventem; we rijden naar Antwerpen, Tine brengt ons naar het vliegveld en onze auto mag (gratis) in Antwerpen blijven. We landen als het goed is om 19.40 (plaatselijke tijd) in Athene en rijden dan naar Loutraki om de eerste nacht in Hotel Marco door te brengen. We kennen Loutraki al, een gezellige drukke boulevard met heel veel eet en drink tentjes. Op Tripadvisor staat het restaurant Rigani op nummer 1, dus daar willen we graag gaan eten maandagavond.
Griekenland heeft ook wijngaarden en goede wijnen, ook al drinken we vaak “sloeberwijn”. Om meer te weten te komen over de Griekse wijnen heb ik het boek Druiven en Droesem gelezen; een reis langs Griekse wijngaarden. In de streek Nemea ligt de wijngaard Seméli/Domaine Helios (www.semeliwines.gr), die willen we graag gaan bezoeken en een nachtje blijven. Van te voren willen we de ruïnes van Mycenes bezoeken.
Dan willen we verder het noorden van de Peloponnesos gaan verkennen. De Peloponnesos is net iets meer dan de helft van Nederland, dus voor je het hele schiereiland verkend hebt …