Achaia Clauss Winery - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Achaia Clauss Winery - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Achaia Clauss Winery

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

26 April 2017 | Griekenland, Patras

24-04-2017
Na een frappe aan het gezellige haventje van Nafpaktos zette we onze route verder.
We mogen € 16 betalen om over die mooie (nooit verlichte) brug te rijden en rijden zo Patras in. We bezoeken de winery Achaia Clauss (http://www.achaiaclauss.gr/) waar de zoete MavroDaphne wijn zijn oorsprong kent. Na een glaasje proeven leidt Maria ons enthousiast rond, ze raakt niet uitgepraat, altijd leuk gepassioneerde mensen ontmoeten. We slaan ook wat flessen in rijden dan eindelijk naar “huis”. Om 18.00 uur staan we dan voor de deur van Finiki.
We laden de volgepakte auto uit, wat hebben we toch allemaal meegenomen?
’s Avonds gaan we lekker eten in de kleiner taverne van Finiki.
25-04-2017
Heerlijk geslapen in ons eigen bed, ons eigen huis!
Vandaag staat vooral in het teken van verder uitpakken en alles een plaats geven. We hebben heel wat bloembollen meegenomen, dus die moeten gelijk de potten in. We kunnen ze niet rechtstreeks in de grond stoppen want de woelmuizen eten alle bollen en wortels op.
Rond 16.00 uur besluiten we om bij vrienden in Finiki gedag te zeggen en een wijntje te drinken … om 23.00 uur zijn we thuis.