Dag 13-15: Kalamata - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 13-15: Kalamata - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 13-15: Kalamata

Door: Jos en Conny Strik

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

08 Oktober 2013 | Griekenland, Kalamata

Zaterdag 05-10-2013 en zondag 06-10-2013 was het wat bewolkt en zondag heeft het zelfs voor het eerst overdag geregend (de boeren ook weer blij). Beide dagen hebben we een beetje doorgebracht op ons eigen terras en de terrasjes in de omgeving. Zaterdagavond zijn we heerlijk gaan eten bij Elena in Finikounda met live muziek; lekker en gezellig!

Op maandag 07-10-2013 zijn we naar KALAMATA gereden, het is maar 55 km maar je rijdt er toch ruim een uur op.
Kalamata is de hoofdstad van de provincie Messinia en het industriecentrum van de zuid-Peloponnesos. Hier komen de beroemde Kalamata olijven (een olijf met zachte en fruitige smaak met een grote pit en een intense zwarte kleur) vandaan; 15-25% van de Griekse olijfproductie. We zijn er al wel eerder geweest, maar toen voornamelijk om dingen voor het huis te regelen. Nu gewoon lekker relaxed; koffie, shoppen. Ja je kan er prima winkelen. Je loopt van de brede winkelstraat (Odos Aristomenous) met moderne best wel goedkope winkels zo het oude centrum in met Griekse winkels en de overdekte markthal. We lopen ook nog door het oude centrum even naar het castro voor het uitzicht, maar helaas blijkt die op maandag dicht te zijn.
Op tripadvisor hadden we gezien dat restaurant La Rolla op nummer 1 stond, we hadden niet echt de intentie om dat restaurant te gaan zoeken, maar plots stonden we er voor! Dus onze lunchplaats was snel bepaald; we hebben er echt Grieks gegeten, lekker!

Tussen de bedrijven door krijgen we steeds sms-jes, telefoon en mail ivm de aankoop van ons huis. Als er geen gekke dingen gebeuren gaan we donderdag naar Athene om te tekenen, maar het blijft spannend!

• 08 Oktober 2013 - 21:03

Marjo:

Hee vakantiegangers, wat leuk om jullie belevenissen te lezen! We krijgen veel zin komende zomer ook weer naar Griekenland op vakantie te gaan! Wie weet.
    We hopen dat jullie huis idd jullie huis wordt overmorgen! Veel plezier, groeten jullie Ivo en marjo