Dag 6; Wijngaard Mercouri Estate - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Dag 6; Wijngaard Mercouri Estate - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Dag 6; Wijngaard Mercouri Estate

Door: Jos en Conny Strik

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

28 September 2013 | Griekenland, Katákolon

Zaterdag 28-09-2013: Rond 13 uur kwamen we na een rustige rit door een heuvellandschap aan bij het landgoed Mercouri in Korakochori. Het oude landgoed is in familie eigendom en heeft een 150 jaar lange geschiedenis in de productie van wijnen, olijfolie en krenten. De zorgvuldig onderhouden wijngaarden liggen om de installaties en om de 19de eeuwse neoklassieke villa heen. We hebben 4 wijnen geproefd, waaronder de meest bekende rode, droge wijn met de merknaam Domaine Mercouri. We mochten de wijngaard en het kleine museum vrij bezoeken. Echt wel leuk om te zien.
’s Middags nog even snel Katokola bezocht, het was er erg druk omdat er een gigantisch cruiseschip lag aangemeerd. Toen we er ’s avonds terug gingen met het idee om de gezellige winkelstraat rustig te bekijken werden we erg teleurgesteld; alles was dicht! We hebben er nog wel iets gedronken, maar zijn voor het eten toch maar terug gereden om in de buurt van ons hotel (Dimitra Family hotel) in Skafidia iets te zoeken. We hebben heerlijke lamskoteletjes gegeten. Op tijd naar bed, want morgen vroeg op voor Olympia. We hoorden van de hotel eigenaresse dat er morgen om 11 uur de overdracht is van het Olympisch vuur ivm de winterspelen, we zijn benieuwd.