Voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Villa Finiki Messinia - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Villa Finiki

17 Februari 2013 | Nederland, Eindhoven

Dit weekend een groffe planning gemaakt voor onze vakantie in mei.
We vliegen op Athene en rijden dan naar centraal Griekenland om Delphi en Meteora te bezoeken.
Daarna gaan we de Ionische eilanden verkennen; Corfu, Lefkas, Kefallonia en Zakynthos.
We sluiten af op de Peleponessos; we stoppen in Olympia en rijden dan naar Finikounda om heerlijk te genieten van de ons al geweldige omgeving!
We hebben er zijn in!!!

• 17 Februari 2013 - 15:16

Ineke:

Hmm,ben wel een beetje jaloers!Griekenland staat ook steeds bovenaan mijn lijstje met favoriete vakantiebestemmingen...
    Geniet nu alvast van de voorpret!

• 03 Maart 2013 - 14:13

Villa Finiki Messinia:

Vandaag de huur van de auto geregeld en heerlijk foto's bekeken van de route die we willen gaan doen. Waarschijnlijk voegen we de Zagoria dorpen en de Vikos kloof toe.
    De Vikoskloof is een kloof in het Pindosgebergte in het noorden van Griekenland. De kloof is ongeveer 20 kilometer lang, de diepte varieert van 450 tot 1.600 meter en de wijdte van 400 meter tot slechts enkele meters in het smalste gedeelte.
    De Vikoskloof staat in het Guinness Book of Records vermeld als diepste kloof ter wereld, waarbij door gebruikmaking van allerlei criteria diepere kloven als de Colca Canyon vanwege een grotere breedte-diepteverhouding worden uitgesloten.
    De kloof bevindt zich in het midden van het Nationaal Park Vikos-Aoös in de Zagori-regio. Ze begint tussen de dorpen Monodendri en Koukouli en eindigt vlakbij het dorp Vikos (ook wel Vitsiko genoemd). In de kloof ontstaat de rivier Voidomatis uit enkele kleinere riviertjes. De rivier staat in de zomer vrijwel geheel droog op een klein gedeelte na.
    Het landschap van de 20 kilometer lange kloof, waarvan zich 12 kilometer in het park bevindt, wordt gekarakteriseerd door abrupte hoogteveranderingen. Met name in de middelste en hogere regionen zijn steile wanden en kliffen te vinden. De kloof is gedurende miljoenen jaren uitgesleten door de Voidomatis, een zijrivier van de Aoös. Door het uitslijten van de kloof laten de wanden gesteentes zien uit verschillende periodes.